2013. június 25., kedd

házi fagyi - tényleg a legegyszerűbb.. .

... és még egészséges is. legalábbis az egyik..

az első próbálkozásom, (ez volt az egészséges verzió, aztán hoztam újra önmagam) totál spontán jött, mert múltkor vettünk az ikeában kábé 700 forintért fagyicsinálót ilyet.

volt itthon banán, eper és meggy. a meggyeket félbe vágtam és kiszedegettem a magot, az epreket picire daraboltam, a banánt meg kézzel villával nem, én tényleg kézzel csináltam ..  és ezt az egészet összekevertem.
ezekután betöltöttem a formákba, be a fagyasztóba, és úgy kb 4-5 óra alatt teljesen kész lett ( nem tudom, hogy korábban elkészült-e, ennyi idő után néztük..)
nagyon finom volt, de tényleg.

viszont utána már nem volt itthon banán (ami kell azért, hogy összetartsa a gyümiket), ezért egy régi calipso féle vizes jégkrémet csináltam, most is csinálnak csak nem tudom, hogy hívják, nesteas szokott lenni. ehhez egy nagyon erős gyümiteát főztem (1 liter vízbe 3 filter, egész ameddig valamennyire ki nem hült), és több citromlé, több cukor, mint a rendes teába. erre azért van szükség, mert megfagyva sokkal kevésbé érződik a cukor illetve a citromlé, és ha csak sima teaízűre csináljuk, akkor hidegen már ízetlen lesz.
szóval aztán áttöltöttem, megfagyasztottam, és nyamm-nyamm elnyalogattuk, jólesett.


próbáljátok ki, ha van kedvetek, és írjatok, hogy milyen volt:)
ja és ha tudtok valami hasonlóan egyszerű házifagyit, akkor érdekelne a receptje:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése